Wednesday, January 28, 2009

Gamat...Matinya Seorang Hero

Gamat Satu Kolumpo hari ni pasai mayat mendiang Kugan balik...
AKu tengok.. macam hero pembela bangsa mati berperang pulak gaya dia..

Apa pun.. ni pendapat sekupang aku pasai kes ni..

Memang brader ni kena bunuh.. Kena pukui sampai mati..aku tengok pun tau lah! takpayah dok tunggu posmen posmen semua... errr....betoika perkataan aku? postmortem kot..

Pasai apa depa pukui sampai macam tu? Aku kena tanya kat bon tu sendiri..Kalau aku jumpa depa...

Aku pun tak paham pasai apa orang curi kereta nak kena soai siasat sampai kena pukui macam tu.. gila ka apa.? kalau aku kat tempat mak dia.. walaupun betoila dia ni pencuri.. terbakaq perut jugak aku tengok anak kena macam ni...

Awat depa tak siasat kes Altantuya sampai macam tu? Kalau kes tu buat macam tu mesti dah selesai! Betoi dak?
Aku mau kera-jaan buat siasatan yang adil kat kes macam ni.. tapi pada masa yang sama..aku rasa tak patutla kes ni diperkaumkan... walaupun memang mestia da sikit penyebab dia ditibai macam tu adalah pasai kulit dia... dia kan itam macam negro sikit? kuikuikui... mintak maap kugan..hang toksah dok mai cari aku pulak malam malam ni...hang pi cari pak lola la...

tapi aku heran jugak...pasai aa orang bangsa lein tak pi join sekali tegakkan keadilan untuk dia? pasai kulit dia itam macam negro ka?

lein kali...kalu la aku kena tangkap reman... aku nanti bagitau bon tu.. i wan my loyer plis! huhu..dia tengok aku cakap orang putih..teruih depa picit badan aku lagi kok ataih...!

Apa pun... mana pi pak lola? Hangpa ada dengaq cita? Mangkuk hayun tu dok meronda satu dunia la ni dok pakai duwet aku! Ceh!!! Patutla nak tunggu bulan 3.. nak keliling dunia kan mau 3 bulan!!!

Aku pun bz la ni... hangpa ni kena la tolong support aku tau... manalah tau...esok esok ni aku jadi kaya raya dengan aedia bisnes aku ni...boleh aku belanja hangpa makan rojak!!! lagipun dapat pahala dok recycle ni..bukan neik basikel...RECYCLE....

waakkaka... idup 2ndhen!
saja aku letak gambaq unta hari ni..hangpa heran dak...hidup kat padang pasiaq...awat unta tak itam???

cabaikering....yang nak jadi kaya...

14 comments:

TokBatinSenoi said...

Dah mati baru jadi hero... kira ok ler tu. Dia mungkin dapat datuksheep.. sorry wrong spelling.

kueh bakar said...

apsal unta tak hitam?
ahaksss

amirul said...

Salam kenal,
Selagi belum disabitkan salah, kita masih tidak pasti simati bersalah ataupun tidak... semoga ada ketelusan dan keadilan dalam kes ini... tak kiralah apa warna kulit sekali pun... warna darah kan sama? bagaimana sekiranya benda sebegini terjadi pada batang hidung sendiri?

only me ^erien'z^ said...

stuju ngan amirul..kita tgg aja

unta tue tak itam pasai dier lahir coklat...hahahhaa

kak ja said...

hitam putih pink brown.. kita semua sama.. Awat? hina sgt ka berkulit itam? Bilal bin Rabah tu kulitnya putih gebu ka? Tp dah dijanji syurga.. Kalau hrp jantan putih gebu, bibir mulut mcm pakai lipstick tp ati perut tak cantik, nak buat apa?

Sedingin Salju said...

Yang ni aku malaih nak cakaplah encik, satni kalau aku dah start cakap, silap haribulan kena ISA.

ARIFF BUDIMAN said...

Bagi makan cabai kering saja. tak payah pukoi.Gerenti power punya.

Monkey D Luffy said...

lama dah aku x follow berita... uhuk

MariaFaizal said...

I kesian kan family late Kugan. And, I personally rasa perkara nih x fair. Mentang-mentang la si mati bukan anak bekas PM M'sia & mulut x 'kemerah-merahan'... :P

Muhammad Azli Shukri said...

tak usul periksa langsung..

hafinah said...

Aha.... Makan cabai kering banyak-banyak. Biar merah padam muka. Jangan terus padam dah ler.. Kugan tak pa jugak. Akhir hayatnya mati sebagai 'hero'. Kita ni....??

DrSam said...

allayarham P. Ramlee cakap dalam filem Ali Baba BL mati biar mati dalam beriman.

Aishah Jamal said...

Salam ziarah ke blog Cabai.
Agaknya yang mati tu sebab dah tercurik keta VVIP kot...dakpun suku sakat depa..

MariaFaizal said...

I have read those comments above stating Kugan was a car thief. From my understanding he was SUSPECTED, yet to be charged in court but died in police hands.
Innocence till proven guilty, y'all!

Wasn't FIRST post-mortem result announced (COD) due to some fluids thingy in his lungs?

Then the 2nd un-biased port-mortem revealed sumtin' else? Huh?

I don't believe the police(who may not have sufficient evidence taking the law into their own hands). Shit!