Thursday, January 1, 2009

Bersihkan Bahagian Bawah Kolong Itu!

Sebelum saya pigi... saya salam mak sama papa saya.. saya ceum anak anak saya.. bini saya.. deia manyak cantek..... lepas itu saya pun berangkatlah...Saya kapai juak naik..itu ayaq punya.... Besar itu kapai... warna merah...
Bukan... saya bukan pi Mekah... Saya pi Malaysia... Bumi Itu Emas 916... Bumi yang banyak kaya...
Saya ada bayar USD1000 sama itu ejen... dia memang kaya dan tak berapa ensem...perut dia sikit buncit...
Bila saya sampai sana.. kerja tarak ada... rumah pun tidak ada..
Di negara saya... rumah saya memang buat dari tanah... Saya berak tepi sungai... lubang korek... Saya mandi itu ayaer tali...
Tapi sikarang... saya mandi itu kicik punya toilet... Itu ammah selalu halau sama saya..Tapi saya pun ada sikit malas mandi la.. Pasai saya punya bini cakap dulu saya punya badan harum..... Tapi sini berak memang best... pasai jamban dia boleh duduk... itu putih punya batu cantik.. Kalau boleh saya mau bawak balik satu bikin suvenir...
Baru baru ni... kawan saya mati... dia gantung diri.. Dia cakap dia tarak tahan busuk badan saya... Kesian kat dia.. Saya mau macam mana buat... Dia mau mati...
Saya ada cuba... Saya ada interbiu itu pakcik... dia duduk tipi jalan minta otang duet punya.. tepi jambatan sana.. dia kata.. sikarang... Menteri punya kutua di Malaysia itu KALDEI.. bukan manusia... Pasai sumua orang lain punya sebok mau gaduh.. Malayu sama Tamil.. Malayu sama Cina.. Cina Sama Tamil.. Malayu sama Malayu.... haih.. (mengeluh nih)...
Tidak apa la... saya tunggu lagi... dulu masa itu reporter mai... ada 3 ratus orang sini... sikarang ada 4 ratus libih orang... Kita tunggu sajala...
Thank you tuan ambil gambar... Hello kawan sumua... Senyum and babai sama itu kemra!

Tajuk Cerita DI Atas - Saya Bangla Di BAwah Kolong... ada atau todai sama yang hidup dan yang mati... saya pun sudah tak tau...

Hangpa bacalah sendiri... Berita dalam bahasa ja pun... Sekeroll Bebeh!

Lambaian Mat Bangla Di Bawah Kolong...

KUALA LUMPUR: “Selamat tahun baru 2009, tapi kami masih lagi berumah di sini,” demikian luah warga asing dari Bangladesh yang menjadikan kawasan jejambat berhampiran Stesen LRT Damai sebagai asrama mereka sejak enam bulan lalu.Jumlah pendatang itu kini meningkat kepada 450 orang berbanding dilaporkan beberapa bulan sebelum ini hanya 300 orang saja.Malah, difahamkan akibat tidak tahan menanggung tekanan hidup ketika di negara ini ada antara mereka sanggup membunuh diri daripada terus menderita.Perkara itu didedahkan seorang daripada warga berkenaan, Mohd Shafiqul Islam, 25, sambil menunjukkan tempat rakannya mengantung diri, baru-baru ini kerana tidak tahan dengan keadaan mereka yang tidak mendapat pembelaan itu. Beliau berkata, kebanyakan mereka menjadikan kawasan bawah jejambat terbabit sebagai kediaman sejak enam bulan lalu.

“Tapi ada antara kami sudah berada di sini lebih setahun...namun apa yang menghairankan sehingga kini tiada langsung tindakan diambil pihak kedutaan untuk membantu kami.“Kedutaan hanya bertindak sekiranya isu ini dilaporkan media cetak mahupun elektronik.“Dalam sidang media yang diadakan pihak kedutaan kami beberapa bulan lalu mereka berjanji akan menyelesaikan hal kami dalam masa terdekat, tapi lihatlah sehingga akhir tahun pun kami tetap di sini,” katanya.Shafiqul yang mempunyai ijazah sains kimia berkata, dia tidak puas hati dengan layanan daripada pihak kedutaan negaranya kerana sengaja membiarkan mereka dalam keadaan daif sehingga kini.“Esok (hari ini) sudah tahun baru, tapi kami masih seperti dulu, kumpulan pekerja baru dari negara kami tetap diambil sedangkan mereka lupa membela nasib kami yang sudah lama terperuk di sini.“Akibat tidak tahan tekanan ada rakan saya sanggup gantung diri daripada terus merasa menderita,” katanya yang fasih berbahasa Inggeris.Seorang lagi warga Bangladesh itu, Abdul Rahim Abdul Rahman, 50, berkata dia tidak tahan lagi tinggal di bawah jejambat terbabit memandangkan usianya yang sudah meningkat.“Bukan saya seorang saja yang selalu tidak sihat seperti terkena jangkitan kulit dan wabak yang berjangkit kerana ramai lagi bernasib sama.Sebelum ini, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator T Murugiah pernah melakukan lawatan di kawasan tempat tinggal warga Bangladesh berkenaan tapi tempat itu sengaja dikosongkan kerana kebanyakan daripada mereka lari akibat takut dikenakan tindakan daripada pihak berkuasa.-Harian Metro

disamping itu.... aku tak tau sebenaqnya... Kolong tu apa benda?????

cabaikering...

10 comments:

Sedingin Salju said...

Ha jadi, nak salahkan siapa encik?

~ziey~ said...

Sushah nak cakap laaa cabai kering...depa mmg lagu tuh....kat negara depa pung.....mmg depa duduk cam tuh.....homeless...bersyukur eden warga Malaysia yg sejati.... ;-)

Luth Textile said...

alahai..
igt2 kak CK jadi bangla

rosesNtheboyz said...

teddy... salahkan mereka dan keluarga mereka... kah kah kah

ziey.. thanks a lot for stopping by! hang orang penang kah?
aku dah link hang... blog hag cute sgt!

luth...hang mana tau aku ada darah bangla kot!??!!

bvlgarigirl said...

setuju :-)

kak ja said...

Sesekali kesian gak kat depa ni.. Kalau tak melarat di negara sendiri, depa tentu tak ambik risiko mai sini..

JatBee said...

sadis sigaraga sungguh la kehidupan depa ni...anyway selamat thn baru cabaikering

CaBaiKeRinG said...

Jat

Sampai jugak orang Moscow kat web cabaikering ek... huhuhu

Kak Ja.. Aduh Lamanya menunggu komen komen kak ja.... terlepaih la rindu chek!

oyen said...

erm, klaka.
ada 2 bahasa sekalik. hikhik.

erm, kolong tuh bahagian bawah yg kosong, cth cam flat kan, kalaw ader ruang kosong bawah tuh, takde ape2, dipanggil bawah kolong.

:)

CaBaiKeRinG said...

hmmm...

adalah jugak orang yang nak menjawab soalan aku kan!!!!

tima kasih Oyen!!!!