Monday, December 1, 2008

lorong kulit...aka...rodwok....

Tadi...masa nak tunggu ubat...aku bacalah paper..pree....ada satu cita baguih yang aku nak tergelak baca... depa kata ada satu mamu dok cuba juai bom kat rodwok! tu dia... bolehkah..? dengaq cita semua tinggai kedai laghi lintang pukang la dengaq kata ada BOM!

Aku pun apa lagi.. pi lah rodwok dengan driber aku... syok... aku memang suka pi rodwok... hangpa nak apa semua ada... daripada baju baru...sampai seterika lama... daripada madu lebah sampai pencukoq bulu kuda! hihihi...

kami pun startlah misi kami... ambiklah gambaq...dengan kemra antik aku.... kwang kwang kwang....

nak beli tv 29 inci pun boleh...siap ada preview lagu hindustan....














kedai ni pulak juai segala macam getah ghambut...sampai serabut kepala hotak aku tengok...














kan aku dah kata... ni lah pencukoq bulu kuda! mula aku ingat pencukoq rambut!













ni kedai minyak attar... budak tu lari masa aku nak tangkap gambaq ni. malu kot!














tu dia...rimau tembaga! siap ada hiasan ulaq plastik....














sapa kata samseng saja juai fon? akka ni siap dengan kein batek saja... yang tang dvd tu hangpa tolong tutp mata la....














yang nih buat aku terkenang masa dulu dulu... beg raga ni la orang guna bawak bekai pi sekolah!














pokok bunga ada....














barang barang antik... boya tembaga...kuda unta...semua ada...














yang paling syok... trumpet pon ada.... cun!














lepaih tu...ada kedai ni dia juai cenderamata pasukan bola... cantek tapi mami tak minat bola lar...














hehhe...best kedai apek ni... "Jangan di-seksa lagi!!! Hilangkan bau KETIAK.. salama lama-nya
$5/- tu dia! mampuih kompeni ubat ketiak tak boleh cari makan dah! dia juai sabun batu bentuk 4segi... dia kata lepaih mandi gosok kat celah ketiaq! best betoi banner dia! aku kagum! dia nak kurang bagi RM4 tapi laki aku tak mau...ketiaq dia dah wangi!














aku beli muruku kat bapak aku....











lepaih tu aku jeling kat makanan pebrete aku! mmmuah!

ni kedai buah...depa meniaga sampai pukui 4 ka 5 petang selalu...














yang paling gila sekali hak ni la! aku ingat apa show ka depa dok kumpui ramai ramai... aku pun pi lah nak tengok! la.... ulaq! menatang yang aku paling pantang skali. apa lagi aku pun keriau la... lari... naseb beik laki aku boleh pi tolong tangkap gambaq ni.... apa kejadahlah depa dok juai... aku dengaq la tukang karut tu kata dia ada ubat tu...aids ka apa pun dia tak takut....
















cabaikering....

3 comments:

only me ^erien'z^ said...

aya!lama tidak pergi sana!

rosesNtheboyz said...

jom jom... raya haji nanti...

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Mami Rose,

Terimakasih banyak banyak pasai sanggup pi tangkap gambaq kat Lorong Kulit depan Stadium Bandaraya @ 'Rope Walk Baru' kat Tanjong.

Memang serhonok dok tengok macam macam gerai yang dok juai barang baru dan lama kat situ.

Rose buat Mamu teringin nak balik sat bercuti kat Penang, ronda ronda tengok tempat tempat yang Mamu selalu dok pi semasa Mamu dok tinggai kat Penang.

Masaalahnya orang rumah Mamu ni, dia tak leh kena panaih lama lama , kena tinggai dia dalam kereta berhawa dingin lah baru boleh Mamu pi usahr apa yang ada.

Yang Rose sebut kat 'trumpet' tu 'saksafon' lah Rose!

Macam dalam filem P.Ramlee 'Ibu Mertua Ku' tiupan seniman agung kita tu sebagai Kassim Selamat dan kemudian bergelar Osman Jailani anjuran orkestra Mamak Mahayudin lakonan Ahmad Nesfu.

Mamu memang teringin nak boleh tiup saksafon macam P.Ramlee..

hehehehe..

Thank you dear for sharing these photos with us.

@};- for u.

Wassalamualaikum wr wb.