Tuesday, December 2, 2008

Timmma Kasssey..................????!!!!

Patut kah aku kata tima kasey kat pak lola kita? aku bukan apa.... depa dok cerita sakan konon dia tak dan dan peturun harga minyak sekupang harini! Beik no dia????????

KUALA LUMPUR,: Kerajaan hari ini mengambil keputusan untuk menurunkan harga runcit petrol dan diesel sebanyak 10 sen seliter berkuatkuasa 3 Disember 2008.“Oleh kerana harga minyak dunia menurun secara ketara akhir-akhir ini, Kerajaan membuat keputusan untuk sekali lagi mempercepatkan pengurangan harga runcit bagi membolehkan orang ramai menikmatinya,” kata Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.Beliau berkata harga petrol RON97 akan dikurangkan daripada RM2.00 seliter kepada RM1.90 seliter dan petrol RON92 akan diturunkan daripada RM1.90 seliter kepada RM1.80 seliter. -harian metro

Tapi aku heghan lah.... pasai apa harga barang lein tak turun turun... apa aku heran kah bok turun harga minyak kalo harga barang lein dok tinggi sama macam tu jugak..?

Kalau anak aku boleh telan petrol takpa lah! Ni depa dok kacau mintak susu jugak! Takpun depa dok merayap mintak kentaki!

Piirah dengah hang punya sekupang...! Kalo hang baguih sangat, hang peturun harga barang nak masak skali! Bolehlah kami masak beryani raya haji ni!

Apa pun.. aku orang bersyukoq... Alhamdulillah.... Jom kita ramai ramai bersyukoq.... bukan bercukoq!

cabai kering....

4 comments:

pearlEJ said...

penang jugakkah?? hehehe.. dah nama pun cabai keringkan... mesti la utara nooo... org selatan mana reti panggil cabai2 nihh.. hehe... me link u k...

PENDEKAR said...

boleh aper..... sup petrol, masak rendang petrol, petrol tiga rasa, keh keh keh keh..

Anonymous said...

kannnn...

rosesNtheboyz said...

EJ...i ni mami penang lah...thanks alot! i link u jugak k? hehehe.

pendekar... aku masak nanti jemput hang mai umah aku lah! kui kui kui...