Wednesday, December 10, 2008

Tak Payahlah Adik...Bagi Kat Orang Lein La... Kami dah Dapat Banyak dah Daging

Boleh kah?

Aku kalut hari ni... tidoq pukui 6.30pagi.. aku bangun pukui 10.30pagi...

Lembu sampai awai... depa bawak lembu neik bas ekspress... Nasib beik tak terbalek... kalau tak... selamat la kena himpit...

Ada depa dok laut tangkap gambaq lumbu tuh! Comei sangat kot... banyak peminat. Nanti haku post gambaq dia...

Yang aku nak cita la ni... Pasai daging dia... Kami dapat kat 120kilo! Tu dia! Makan tak habeh! Aku pun kalut la nak tolong depa cari orang nak sedekah... biasalah... aku kan super woomen...

Aku singgah dua tiga kampung... Ada aku jumpa soghang makcik buta ni... wow! memang aku puaih hati la dapat bagi daging kat dia... hak lein tuh.. aku ada pi kat eyria taman abidin... huhuhu.. aku sambaq ja budak budak yang dok melewaq.. nah pi bagi daging kat mak hang lani!

hang tau sorang budak ni dia kata apa? kami dah dapat banyak dah lah mak cik! ceh, adakah hang panggei aku makcik!

paih tu aku ada pi kat rumah kampung sebelah flat nusantara... sana pun ada sorang mami ni.. dia sound kat aku... bagi kat orang lein la adek... kami dah dapat banyak daging dah....!

aku rasa.. dalam semua orang yang dok keghah tenaga potong lumbu tu, aku lah yang paling berusaha nak cari orang nak sedekah! bukan senang wei... lein kali hangpa jangan ambik kerja ni... bagi orang lein buat.. potong lumbu lagi senang! 214X lagi senang!

apa pun.. aku bangga dengan diri aku yang cantek ini! alhamdulillah... selesai sudah ibadat korban di sungai ara!

cabai kering...

6 comments:

Nur The Only One said...

ahkak, kenyang noo mkn daging saja raya2 nih

pearlEJ said...

lenkali mai hantaq kat minden heights nih... cheq tak dapat pun daging korban... hihihihi..

kak ja said...

Awat tak hantaq mai SP je?

rosesNtheboyz said...

hmmm tulah!

kenyang.... hari ni punmakan daging lembu lagih!

ej... lein kali...

kak ja... nak pun bleh gak... tapi kak ja nak kena mai amik la!

Luth Textile said...

boleh saja..
nanti luth masukkan link yer..
jangan lupa tau, display banner bloggers penang!

thnk.. proud to be penangities!

only me ^erien'z^ said...

hahhaa...kenangan tue..!mana2 corok kita p edar dgg kan..