Sunday, December 14, 2008

Baru Ada Akai!

Best betoi cerita nih! Bara!

Sekoq mamat ni... nak buat dosa... nak curi harta orang... dia pecah masuklah rumah orang... masa orang tu tak dak....apa lagi... tumbuh tanduk lah!

Mana tau lepaih tiga hari... tuan rumah jumpa dia dah setengah mampuih kat dalam rumah tuh...tak makan tak minum...dok rayu mintak ampun...depa pun kesina..hantaq pi hospiter...

Dia cita... lepaih dia masuk rumah tu... tempat tu jadi gelap macam gua.... Dia gabra la... dia nak cari jalan kluaq pun tak bleh.. dia kata ada menatang dok tekan dia tuju kat bawah ja.... kesian kat aku... nak tau pasai apa...? baca lagi...

Delog aku kat dia --> "Tulah hang! Nak curi pun mau pikiaq la dua tiga kali la... Kena rumah berantu baru hang mau nak ada akai! Sapa rugi la ni?
Mak hang? Pak cik Hang? Tokey Nasi Kandaq? Pak Altantuya?
Bukan depa!
Aku lah yang rugi! Pasai esok ni hang masuk penjara... kera-jaan nanti guna duit akulah nak bela hang! Mangkuk Hayun! Hang tau ka berapa susah aku dok keja bayaq belanja hang nak duduk lepak kat jel esok nih??! Lepaih ni hang tak jadi alim jugak... tak taulah macam mana!"

Burglar who picked the ‘wrong’ house
KEMANAN: A burglar entered a house-turned-grocery shop, thinking he was in for a killing. He nearly got himself killed instead.
The owner, who was away to celebrate Hari Raya Haji returned home yesterday morning to find the burglar trapped in the house for 72 hours without food and water.
The intruder was fatigued and dehydrated when the owner and his wife returned to the shop in Kampung Binjai from their hometown in Kota Baru.
The couple, in their early 50s, found the burglar lying in a room, clasping his hands in an apologetic gesture for his wrongdoing.
The owner, instead of calling the police, decided to call an ambulance to rush the burglar to the nearest hospital.
When interrogated later, the 36-year-old burglar told investigating officers that he had sneaked into the house after realising the owner was out.
The burglar, who entered via the back door, claimed that he was blinded once he was inside and felt like he was in a cave.
“Each time I wanted to flee, I felt a ‘supernatural figure’ shoving me to the ground,’’ he told police. - The Star

2 comments:

kak ja said...

Betoi tu.. Kalau tak berubah lagi, tak taulah.. Tu blom lagi yg masuk dok umah org, lps tu dok berenang atas darat.. Sikit punya penat..Pernah dengaq, kan?

rosesNtheboyz said...

kah kah kah... tak pernah kak ja... lawaknya...

kak ja... saya nak bagi kat kak jah awardlah! selalu jadi tukang komen 1st punya!

kwang kwang kwang!