Thursday, December 25, 2008

Cukup Pandai Depa Ni...

Aku keluaq dari pagi tadi... banyak benda aku boleh nak cerita...
Aku tangkap gambaq pun banyak..
Sekali laki aku bok masuk kemra dalam beg anak aku... terlepaih tinggai kat rumah mak aku...
apa nak buat.... aku pun kena cahgi cerita ceriti la nak tulih kat sini..

Aku bukak The Star... aku tengok benda kat bawah ni... Aku pikiaq.... pandai depa... cepat depa... laju depa... apa nak buat... kalau kepala yang kita letak kat seri perdana tu mangkuk hayun...macam ni lah nanti jadi... depa nanti pusing pi pusing mai...depa nanti cubalah nak buat perangai...

Apa pun, aku berdoa supaya tak jadi la benda ni... Aku tak mau sebab ada benda tu... sorang lagi saudara aku boleh terjebak...

Aku tau... akan ada orang pandai yang nanti kata... kalau ajaq elok elok.. anak kita tak terlepaih pi mana... tapi kalau hang dah bukak peluang macam tu... aku rasa seekoq terjeghat pun dah keyra teruk la...

Wallahualam... hangpa nilailah sendiri...

Allow Bible in Bahasa Malaysia: Christian Federation
By ROYCE CHEAH
PETALING JAYA: The Christian Federation of Malaysia (CFM) has called on the Government to re-look its restriction on Bibles written in Bahasa Malaysia.
CFM vice-chairman Rev Dr Eu Hong Seng said considering that Bahasa Malaysia is the national language, it was perplexing that the Bible in Bahasa Malaysia was classified under Section 22 of the Internal Security Act as a document “prejudicial to the national interest and security of the Federation.”
“Though special exemption was made for this Bible to be used by Christians in churches, in this modern day and age when almost anything can be accessed on the Internet, it is regrettable that our Holy Scriptures are still seen as ‘prejudicial to the security’ of the country,” Dr Eu said.
Dr Eu made this suggestion at the CFM’s open house which Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi attended, referring to a previous statement that Abdullah had made, saying that his last mission before he leaves office next March would be to
cool racial and religious tensions in the country.
“This is our wish for Christmas and we know these things will certainly ease tensions and it will definitely have a positive impact on your legacy,” Dr Eu said.
He also thanked Abdullah for opening up democratic space, which has brought greater freedom of expression.
He also pledged that the CFM would stand committed to and fervent in nation building.


cabaikering...

7 comments:

Sedingin Salju said...

Dajai betoi depa ni no? Ada udang di sebalik mi o. Dajai besaq betoilah depa.

madbosco said...

salam... nak komen jugak... mohon perlindungan dgn ALLAH dari musuh golongan kapiaq & oghang2 munafik..

NeEM™ of Suicide Park said...

Existing situation kan?
They just want to make it official.

kak ja said...

Sikit ari lagi depa mgkn nak buat (dengar2 dah buat, betoi tak betoi wapuchetau) Bible dlm tulisan jawi plak.. Yg kurang didikan agama, tengok tulisan jawi, depa ingat ni mesti quran nih...

Depa tak pernah dengaq ka pepatah omputeh ni?
ENOUGH IS ENOUGH; TOO MUCH SPOILS

carwashku said...

ala tu kira okay lagi...aku siap dengar khutbah tok sheikh ajak org kita jadi pengikut jesus...tok sheikh ni habaq dia dapat hidayah waktu dok buat sembahyang tahjud...ada akai ka...dia kata dia bersyukur sgt pasai dpt petunjuk dari tuhan tak terus sesat ikut nabi muhammad yg memang sesat...masyaAllah...sabaq ja aku dengaq...hang try la cari cd khutbah ni...tp payah la siket pasai aku dapat pun dr membar kapiaq aku anak tok imam depa...lagi haru sorg kawan aku ni dah murtad...dah ikut depa...x leh nak selamat dah...lagi kita dok peringat lagi ligat dia pi sidang bible...x tau la mudah2an dia kembali ke pangkal jalan...

ARIFF BUDIMAN said...

Salam ziarah blog. Dari Warna Nostalgia

rosesNtheboyz said...

kepada semua yang sudi meninggalkan notis di papan tanda cek nih...

marilah kita semua bersepakat... berdoa ke hadrat Illahi..

mintak simpang anak anak kita dari pemusnah ni semua..