Tuesday, December 16, 2008

Tadi Kami Melewaq Kat Chowrasta!

Tadi...


Aku pi chowrasta... dah lama kami tak pi kok blah sana...


Aku pi sana pasai kami cari buku seken hen.... Beli buku kat anak aku...


Beik kan aku? Aku beli buku seken hen... pasai aku sayang nak bagi depa tebang pokok... ceh ceh ceh.. Alasan... Aku nak jimat duwet lah wei...... apa lagi!


Aku pi pasai nak beli buku Peter Dengan Jane... konon konon... anak aku nanti senang nak belajaq baca kalau ikut buku ni... Wallahualam... Aku beli saja la... seploh riggit satu buku adek... aku pi angkut seken hen... empat riggit saja.. yang baru punya (macam anak dara lagi) baru lima ringgit! Lani ni...zaman Vss merata rata... hangpa mau belajaq kat aku macam mana nak jimat....


Best!


Aku tak tangkap gambaq kat chowrasta... pasai dok kalut... kalut pasai apa aku tak tau... Tapi aku tengok.. eyrea tu dok happening macam biasala... apek yang dok juai buah berangan tu mesti dah ada banglo ataih bukit 2 bijik! Aku la jugak yang dok kena neik turun banglo 8 pintu 4 tingkat aku!


Lepaih pada tu... kami pi merambu kat tepi leaut.. Anak aku nak mein pasiaq... Aku pun bawaklah perak perak tu pih! Bagi depa guling kat sana sat...


Aku tak tau nama tempat tu.. tapi eyrea ni dekat dengan jeti nak pi pulau jerjak... Bolehlah.. Ada jugak orang yang nak jimat duit ayaq mai mandi kat situ... Ada orang juai laksa... rojak... pandai depa cari duit...


Aku pun buat la macam aku ada kemra besaq besaq... Aku tangkap la gambaq... nah ... aku bagi hangpa tengok...

Kapai Terbang... kot Kotlah Hagpa Tak Perenah Tengok...

Pulau Jerejak.. Dengaq cerita...nak jadi baguih punya pusat pelancongan.... sana hantu banyak lah wei...Kui Kui Kui... Konon aku nak tangkap gambaq jambatan... Mana tau dapat gambaq orang dok korek siput!

Anak teruna aku takut seluaq basah! Hangpa perasan dak ayaq tu skit punya jauh punya dok ada...

cabaikering....

3 comments:

Luth Textile said...

apasai kak tak tangkap gambaq chowrasta.. tak best la..

kak ja said...

Luth dah cantas kja, xdak can nak jd tukang komen pertama!!! hahaha...

Peter And Jane

This is Peter.
This is Jane.
This is Peter and this is Jane...

Betoi dak? Lama dah kja meninggalkan bidang Peter And Jane nih...

rosesNtheboyz said...

Luth...

Kak tak sempat lah dik oi...

Kak Ja

You dah terlepaih... i pulak nak kena harung! Bosan Bosan!

Apa nak buat.... Senyum Sajalah...