Sunday, February 15, 2009

Dulu Lein... Lani Lein Kah?

Hangpa ingat lagi tak... dalam 15 tehun lepaih.. dalam 20 tehun lepaih.. kalau nak buat Ic macam mana punya susah...?

Ooopps... aku masuk tak bagi salam.. Assalamualaikum semua.. aku dah okeh sikit dah... cuma dok sebuk sikit sikit lagi...aku nak ucapt tima kasih banyak banyak untuk hangpa yang sudi sedekahkan Al Fatihah dan berdoa untuk bapak aku...

Ok... sambung cita... ingat lagi dak? Masa hang nak buat ic..mak hang nanti gerak hang awai pagi... pakai bedak banyak banyak... bagi nampak putih... lepaih tu... pi neik bas ka.. neik lanca ka...sampai kat ofis yang tersa jeuh sangat...

Bila sampai sana... kita kena beratoq macam semut... lepaih tu dapat borang.. kena pi duduk bertinggong kat tepi pakcik control ensem yang ada meja satu.. dia nanti tanya dan mak kita pun nanti habaqla semua detail pasai kita... lepaih tu dia tulih.. tulisan dia memang hebat..

PAih tu hangpa ingat lagi makcik pakcik yang keja kat sana... macam dnia ni depa la punya.. kita ni semua bangang... muka senget semua konon terer keja kera-jaan buat IC orang..

Selesai semua.. dekat pukui 12 jugakla nak balik pun.. memang sah hari tu mak aku tak masak la.. Balik tunggu la dalam 3 ka 4 bulan nak dapat surat suruh pi kutip ic...kena beli beg duit thundercats pasai nak letak ic tu.. err...masa tu ada ka beg duit thundercats????

Aku rasa best pulak teringat zaman tu... macam satu adventure besaq nak pi buat IC nih...

Baru ni aku pi kat ofis baru ni......tengok dari luaq pun dah kagum...
tnegok lagi satu bahagian... tu dia.. tinggi bangunan... macam klcc...hukhuk...aku dok pebesaq cerita...
bunga dia lagi besaq pada bilik tidoq aku...fuhiyoo! memang besaq cerita aku!
siap ada skrin nak bagitau infomasi... tulisan dia gerak gerak...terrer depa!
ha... tau kat mana tv kecik ni??? jangan tekejut! ni kat dalam lif! nasib beik depa tak letak washing mesin kat sana!
aku sampai tingkat 3... awat macam kena langgaq garuda saja gaya dia???
nak jalan pi kaunter dia pun dah sesak napaih dah.... punya la jeuh... ehheh
lawa noh??? orang kat bawah ni dok keluaq pada kantin hang... kalah victoria stesen...
ni bahagian dalam opis... kita kena amik namber kat luaq... dia bagi form... aku cari cari pakcik control ensem tu... tak jumpa la wei... mana dia pi? mesti dia dah kaya lani...
ni...gambaq lagi satu bahagian...kosong... masa tu ada la dalam pukui 9.30...
ha.... nampak dah orang... nampak dah...
ni namber giliran aku...
cik cantik kat kounter - you tangkap gambaq ni untuk apa?
aku - saja suka suka
cik cantik kounter - sini kena mintak kebenaran
aku - takpa la.. bukan saya nak buat apa pun.. hehe..tipu sunat...
penakut - memang tak boleh la... ni pejabat pendaftaran tau ka??
aku - awat...takut dia tangkap aku masuk ISA ka? depa ni takpayah orang mai curi...dari dalam sendiri pun ic sendiri lari keluaq...
apapun.. sekali lagi...ni number giliran aku...
pasai pakcik control ensem takdak... aku lantik penakut untuk tulih..aku tak boleh tulih..nanti aku sebak...
Lepaih isi form.. aku tengok tv.. rumah aku mana ada tv macam nih! Bilik pun besaq pasu bunga saja!!!
Dah 3 menet aku tunggu... takdak orang kat kaunter..aku dah hangat p*****k
Aku bangun...aku tanya dairek... kak... takdak pegawai ka? pedaih macam biasa...hehehe
Dua tiga orang yang tengah sebuk dok shopping kat juaimurah kaleh...tengok aku.. sorang bertindak..dia suh kawan dia bangun mai layan...
Maka... ni lah hasil dia... lepaih 10 menet.... takpayah tunggu 3 bulan...sijil kematian bapak aku..
Tu dia... berani depa letak peti maklum balaih ni...apa lagi.. aku pun balaih la...
Tengok anak aku masuk kertaih kat kotak yang mana? hihihi... Aku memang kejam!
Pasai apa maklum balaih aku tak baguih????
Satu.. pasai depa tak layan orang dulu... saja nak bagi orang tunggu jugak walaupun takdak orang dah kat kaunter...
Dua.. pasai.. dalam 10 orang kat sana... 2 orang kat bawah ni saja ada gigi nak senyum...
Yang lein semua muka panjang....Bravo untuk kakak dua orang kat bawah ni!

Tu la Mesia... dah maju sampai takat mana... tapi perangai sama macam tu jugak la... Tak guna bangunan elok bekilat macam kepala botak pun..kalau layanan tu lebeh kurang saja...
Betoi dak???
cabaikering...

8 comments:

*SiRibenMerah said...

adakah lokasi kejadian di Putrajaya??
hurmmm.. cam kenai je..
kalo btul situ.. Cafe tuh la tempat I tgk TV LIVE Siti Nurhaliza Nikah.. hehehehe.. =)

*sis, bila mau jumpe?? 28th neh kami nk jalan2 penang.. P bukit bendera =P~

Kapten Luffy said...

bangunan gah jer... tapi mcm dulo2 gak... huhuhuw

kakpiah said...

patot hng boh komen yg kat kotak senyum tu jugak..
tp hang puji kakak patong dua ketoi yg dok senyom tu la..
dgn ayat.. boh patong kt konter lagi bagoih..

CaBaiKeRinG said...

riben.. boleh boleh.. mai jumpa cabaikering lepaih panjat bukit...huhu... cabaikering dah tua tak leh panjat..

monyet... betoi tu...

kakpiah...hang ni lawak jugak noh! hehehehe...

kak ja said...

Yg nama kata manusia ni, kebanyakannya, selagi boleh tunjuk kuasa, dia akan tunjuk..walaupun bermakna menyusahkan org.. Tukang kutip sampah pun kalau kita masuk 'territory' dia, dia akan tunjuk kerek..

MariaFaizal said...

CK,
Sorry you have to experience this bad service with Jab Pendaftaran.

Susah nak ckp kan CK? Almost everywhere in the country - banks,post office, pej tanah etc - boleh dikatakan ALL ada jer unpleasant incidents happening.

I just wonder, org2 yg mcm nih kerja dpt gaji yg berkat & halal tak? :)

Cheers CK!(P/S: R u coming over to S.Alam as DrSam & I would like to meet up somewhere in S.Alam - probably this weekend. It'll be much more fun if you & hubby could join us)

amadshuqur said...

demn u cabai kering.... ko x link kan aku pun.... aku link kan ko... heh heh heh....

razi87 said...

ambek ic kew bang... huehuehue