Monday, March 8, 2010

Bagi Pendek Ceghita!

bagi pendek cheghita
baru ni aku pi sekolah Ali Boy.. haghi sukan..
best ja aku dok lompat sappot dia.. kalah budak budak lein lompat tinggi
tahniah ali boy dapat meydel number satu.. mampuih aku lani nak pi katoq lubang gantung besi tu kat ghumah.. adoila...
lepaih dah tau sapa hantu ni..
aku mintak tolong kawan aku..
aku nak pi jugak ghumah dia
tapi dah lupa la alamat dia.. macam mana nak pi pun tak gheti
bagi pendek chegita...
dia tekezut la tengok aku sampai..
aku angkut la apa yg boleh kat ghumah dia.. nak bagi cukup balik duet aku..
masa tu dia janji nak bawak aku pi satu tempat..
aku dengan laki aku tunggu dia.. sat dia mai sat dia blah.. sampai mlm..
tengah malam pukul 12.. dia buat kata dah lambat la..
aku hangin betoi masa tu
kami laki bini keluaq blah mcm tu ja.. menangih aku dalam keta
aku kol kawan aku ni habaq kat dia
naseb beik dia bagi satu kontek ni kat aku soh mintak tolong
Alhamdulillah
masa ni la aku punya sengat dah keluaq
Allah tunjuk jalan kat orang kena penaya
aku dapat teruih lubang nak korek harta karun..
Alhamdulillah
maka beloq aku dok jadi makin laku
kami sevey merata cari tempat nak cari barang
kami merantau sebulan sekali
kesimpulan dia. aku nak tima kasih la kat penipu ni
pasai kalau dia tak buat naya kat aku
aku tak dak kot sampai tahap macam ni
cuma aku kesian kat dia
dia tu bukan sebarang orang.. pandai la jugak
kalau buat bisnes elok2 mesti boleh cepat kaya
tapi setakat berapa ratuih nak pembohong..rugi banyak la....
nasib hang la doyah... (teringat makcik doyah bini ustad wahab best pren mak aku...)
...cabaikering...
p.s. blogger buat pasai tak boleh nak upload gambaq hari sukan.. sob sob..

2 comments:

DrSam said...

Lama sunggoh tak singgah sini. seronok sungguh baca cerita pendek ni CK. Adat berniaga macam tu, ada turun ada naik. Saya doakan bertambah naik.

tahniah Ali Boy!

Kama said...

Salam dear.. kak kama baru saja baca yr message yang ditulis berzaman lalu (masa kak kama dan pak abu dah berangkat ke Mekah). I hv added you to my roll..