Saturday, May 16, 2009

Sapa Ustazah Yang Mengajaq ButaKare Ni???


aku memang banyak kerja.... tapi aku sempat jugakla baca emel merapu yang laki aku dok hantaq
aku memang cukup tak tahan tengok email pasai gambaq ataih ni...
kalau hangpa kenai dia... kirim salam penampaq sat...
takkan la buta akai sampai tak perasan baju apa dia pakai..
dak pun dia ni tak reti baca omputih..beli baju rm5 kat bundle tepi jalan chowkit.. lawa punya pasai.. lepaih tu masa lalu nak pi pudu.. lalu kat mesjid jamek.. dengaq azan..
pasai nak bagi girlpren dia kagum.. dia pun masuk solat sat..
(ini benda yang aku agak la... sebab betoi kalau dapat jumpa dia aku habaq kat hangpa nanti)
bangang ustazah yang mengajaq dia!
cabaikering...

22 comments:

ONE ZABA said...

belajaq kat ustazah yahudi kut tu!!!!

*pil.tahan.sakit* said...

isk isk..camni punye umat pon ada..baik depa xyah pakai baju dr pki baju camtu ngadap tuhan

CaBaiKeRinG said...

one zaaba - macam tu boleh jadi jugak tu... dok buat lawak la tu kot...

pil - tu la.. kalau aku kat sana.. mesti aku koyak baju bagi dia telanjang!

cabaikering

*SiRibenMerah said...

dia x cukup ilmu lagi tuh.. jgn salahkan ustazah dia.. hehehehe..

hanim yusra said...

takkan la ade ustaz/ustazah yang mengajar mende2 tak baik..nauzubillah..ana rase mungkin die tak prasan..lebih baik kiter bersangke baik..dari berkate perkare2 yang bley menimbulkan fitnah..wallahualam..maaf jika kata2 ana menyinggung..hanya memberi pendapat..

Pocket said...

Err, memohon mahap diawal kata,
selalunya pocket menyokong sajer,
tp kali ni pocket nak menyangkal
sikit.
bukan apa, sndiri pernah kena ...

Pocket gi KL satu kali tu dulu,
ambut panjang sampai ke bahu,
Almaklumlah student.
nak la smayang jumaat.
kna la cover sikit ambut,
so amik la saputangan
ku buat tutup kepala
tertulih besooor sangat ... 'Badwaiser!!'
(harap suma tahu spelling betulnyer)
Abih semayang, ado orang tegur,
'dik lenkali jangan la pakai sapu tangan yg ada jenama ni, hukumnya haram'
POcket yang jiwa muda tu melenting!!
'apasal lak, badwaiser jenama jeans appaaa!!'
'Oh kalau gitu adik ni tak tau la.. badwaiser juga glamer ngan minuman keras.'
'yer ker?'
heheheheh, serious pocket tak tahu!
kalau ada lagi kata kata sumpah yg bleh pocket tulih kat sini, ingin pocket tulihkan semua,
betul betul nyer.. pocket tak tahu!!
Badwaiser tu jenama minuman keras rupanya

Conclusion?
Bg Mamat tu, perkataan tu adalah kata kerja utk perbuatan itu jer kot, dan bukan kata kesat.
Maafkan lah dia yg mungkin skolah sampai darjah pat jer.
(Panjang nyer komen, sorry yer)

joegrimjow said...

kekeke
seb besk still smyg kan?
xtau ni
kene gtau

ezzati said...

mmg x ptt la dia pkai t-shirt cmtu...tp, ustazah dia x salah kot..

p/s: ntah2 betul ko nye ksimpulan tu..dia pon x phm mksd p'ktaan tu sbb skolah takat darjah 4..

CaBaiKeRinG said...

wakakaka...

bagus sungguh.. gmbira aku tengok pembaca cabaikering yang positip positip belaka otak depa!

wakaka..

cabaikering

azman said...

aku rasa, gamba tu diambik di indon..

coba hang baca banner yg tegantung tu

MariaFaizal said...

Rose,
Cek rasa mcm nak pi taboh medula oblongata mamat tu :P

Peeps said, don't judge the book by its cover.I don't give a darn thing of what peeps gonna say "I've already judged this monkey by his cover!"

Niealex said...

I wonder kalau orang yg ambil gambar ni pergi tegur ke tidak.

Setakat ambil gambar, pastu kutuk skolah sampai darjah empat..
hmmm, ustazah dia pulak yang kene.

seingat saya la kan, ustazah tak pernah pulak ajar apa maksud perkataan2 tu kat skolah.

menegur itu melalui perbuatan, perkataan, dan selemah2nya -melalui hati.

wallahualam.

CaBaiKeRinG said...

azman.. aku pun tak tau daa...mein hentam saja..

maria... nice one.. aku pun sama...tak kira la apa pun..takkanla sampai tak reti tahap macam tu kan?

niealex... peliknya nama hang???! apa maksud nih?!

cabaikering

limaumaniss said...

kenapa ustazah yang salah???

kak ja said...

kja pun ada dpt email ni.. rasa terpelanting BP tgok gambaq tu..

agaknya bangang ni dok pegang prinsip minyak dgn ayaq tak campoq kot?

dia tak tau ka hikmahnya org lelaki dibolehkan solat tanpa baju, walaupun sgtlah tak senonoh? tp tentunya lbh senonoh drp pakai baju gila bab* mcm tu..

Sedingin Salju said...

Amboi, kacau jugak no?

Miss SwEeTFoResT said...

ish..ish..ish...sengal.. ^_^

DrSam said...

melihat secara positifnya mamat tu mungkin seorang pelupa yang amat, memakai baju kempen zaman hippy namun masih mahu sembahyang (ada yang pakai sopan pun tak sembahyang juga). Ataupun perkataan 'f*&k' itu membawa mafhum yang berbeza kepada mamat itu - batu, minum dan tidur (rock, drink and f**k). samalah seperti setengah perkataan contoh "pantat" boleh membawa maksud kelucahan bagi setengah rakyat Malaysia dan juga bermaksud tempat paling bawah (Ganu kita)

apa-apapun pandangan umum diambil kira dan kita sama-sama belajar dan mengambil iktibar serta lebih sensitif kepada persepsi masyarakat.

duasen saya.

siput said...

maafkanlah dia tu bukan hanya mengutuk...ustazah tak salah, kenapa pulak ustazah yg di salahkan?..takde mana2 insan yang bergelar ustazah mengajar anak muridnya bagitu...walau bagaimanapun dia solat juga...di belakangnya takdak sapa solat...rasanya takde siapa yang terlalai dengan baju dia tu.cuba bandingkan dengan org yg pakai elok2 tp sejadahpun tak kenal...lu pklah sendiri beb..hanya allah lah yang menentukan amal ibadat diabukan dan juga ...pakaian dia...

Marzalina said...

Yup..sy juga setuju..ustazah tak boleh dipersalhkan dalam soal ni..individu tu sendiri yg harus disalahkan..mungkin ustazah tu dah ajaq mamat tu yg betul tapi mamat tu masih lagi tak paham apa yg ustazah tu ajaq..tu maknanya dia terkurang ajaq la kan...apapun Tuhan maha pengampun, asalkan niat dia ikhlas nak solat..itu dah kira baik.

Aril said...

kalau macam ni lah cara kamu cabai kering nanti orang yang bukan islampun takut hendak masuk islam. Sebabnya kamu kata ustazah yang mengajar mamat ni jadi macam ni.Nanti orang bukan islam kata...macam ni ke caa ustazah mengajar orang. Kamu ni betulkan diri dulu sebelum hendak mengutuk orang.Bukan begini cara orang islam mengajak orang berdakwah. Tak hairanlah ada orang islam menghalau muaalaf keluar dari masjid hanya kerana dia muaalaf. Sepatutnya bimbinglah muaalaf itu. Sepatutnya kamu jumpa dia, kamu bimbing dia. mungkin dia jahil,tetapi dia masih ingin sembahyang. Mungkin juga dia ini lebih baik dari kamu. Maaflah saya emo sikit kalau jumpa manusia sombong macam kamu...muhasabahlah diri wahai manusia. Kita tidak baik manapun kalau hendak mengata orang. cermin2lah diri...

shahrizal said...

yang solat orang..bukannya baju.
macam mana plak hang solat pakai kain pelekat cap gajah? terang-terang ada gambar gajah. mesti alasan hang, gambar gajah tu kecik tak nampak..tapi apa beza dia? hal macam ni pun nak ajak bertekak..kita semua tak pandai agama..tak habih mengaji lagi.. orang tu solat, kita doakan dia.. yang penting kat sini solat.. toksah dok pikiaq hat lain.. doakan dia berubah.. yang nak pi kirim salam penampaq nak buat apa? buat bodoh diri sendiri je.. setiap hari pasti akan ada peringatan untuk kita dari Allah.. sesungguhnya hanya Dia yang Maha Mengetahui..