Wednesday, September 16, 2009

Posa Ka Dak?

bayangkan... cermin mata yang hangpa pakai untuk tengok dunia dengan terang selama ni... tiba tiba kaboq nampak gelap bila pakai...

bayangkan... kasut yang hangpa pakai pi kerja hari hari... tiba tiba longgaq..

bayangkan... koley yang hangpa dok guna minum kopi tiap tiap pagi..bocoq pagi ni...

bayangkan... bila hangpa terlalu pecaya yang mamak roti nanti hantaq roti banggali tiap tiap malam untuk hangpa makan tapi sekali dia tak hantaq....

maka aku dok merapukah? dak... aku tak merapu...

aku belajaq benda yang baru.. pasai tu aku cuti lama... aku pi mengaji

aku tak mengaji jeuh... dekat saja... tapi terasa macam jeuh...

apa yang aku belajaq?

1. kalau hangpa nak pecaya kat orang.. beik pecaya kat beruk
2. kalau hangpa nak sayang orang.. beik hangpa sayang anak tikuih yang bulu tebai tu
3. kalau hangpa nak jadi bodoh.. jadilah macam aku

Selamat Berposa Lagi 3 setengah hari...
Malam ni kita serbu masjid... pi semayang tau...bukan pi makan nasik malam 27 ja...huuhu

cabaikering...

11 comments:

JiEjAh_DeEn said...

Selamat Hari Raya.
maaf zahir batin :D

DrSam said...

Lama tak dengar khabar. salam Aidil Fitri untuk CK sekeluarga. maaf dzahir bathin.

eiza in the house.. said...

salam akak,
selamat hari maaf zahir batin..

sila g blog sy..sudilah kiranya mengambil kad raya tak seberapa itu, tq :)

Pocket said...

pi belajaq apa la yang kalau nak jadi bodoh, jadilah macam aku tu:)

anyway, selamat hari raya..
maaf zahir batin..
moga pas raya pun kita berziarah menziarahi lah yer :)

yea!! lg tiga ari raya!!

*SiRibenMerah said...

fuhhhh.. semuanya menepati keadaan hidup ini...
drpd nak percaya kat org, baik percaya kat beruk..

td ada beruk terlepas masuk toliet sekolah.. kecoh seketika.. ahaks~

CaBaiKeRinG said...

jiejah... awainya beraya! huhu
apa pun sama sama noh!

sam... memang i hibernate sat...2 bulan. huhu. nanti raya mungkin kami pi sana... tak mau jemput pi rumah ka? atau nak gather gather dengan darling maria sekali?!

eiza... nak nak! suka kad raya!

poket...jangan mein mercun!

riben!!! i miss you bebeh!

cabaikering

Marzalina said...

selamat hari raya CK..maaf zahir batin.

deennasour said...

apa hang merepek ni?
haha.

jgn percaya beruk.

CaBaiKeRinG said...

marzalina... sama sama... selamat beraya... mai kiuh raya sikit kalau ada lebih...

deenasor... merapu itu adalah kepakaran aku.. wakaka
tima kasih mai jengah!

cabaikering...

egyna said...

hi...Salam Perkenalan...
mmm blog yang unik...
:)

Teddybear Cute said...

Selamat hari raya CK. Esok raya.